Loading...

ABOUT STEPHEN JAMES ENFIELD.

Find out more about what we do and our team.

Latest News & Events

Show me

0 items found Done

No news found with your current search criteria.

WHAT A DIFFERENCE A DAY MAKES.

Read

BMW Upgrade Scheme.

Read

Stephen James Retailer Exclusive Offers

Read

Stephen James Retailer Exclusive Offers

Read

BMW i8 Roadster

Read

Stephen James Retailer Exclusive Offers

Read

Impress with the new BMW Shadow Edition

Read

Stephen James Retailer Exclusive Offers

Read

Where Next?

Read

Stephen James Enfield Winter Check Offer

Read

Careers at Stephen James

Read

BMW Accessories Packs

Read

Your Exclusive Invitation. The New BMW M5.

Read

What type of BMW Engine is right for you?

Read

BMW xDRIVE.

Read

New Car Stock List

Read

CUSTOMER REVIEWS.

Our centre star rating is based on customer satisfaction scores from real customers. It is based on information collated by BMW UK over the past 90 days of new car sales and aftersales service transactions, where the customers have subsequently elected to complete a satisfaction survey online or by phone. You will also see below customer comments, which are unedited.

This is my own personal opinion and also from my observations

Service

Booked my car in, work undertaken, car returned, no problems. What more can anyone want?

Service

did everything as required

Service

Car returned with fault fixed

Service

The car was kept overnight because they didn't have the parts in stock . Even though they have a parts centre or could get the parts delivered

Service

I always feel good when I arrive there

Service

Stephen James provide high quality of service is tailored to last need of customer sutisfaction

Service

Work was done on the and to a good standard.

Service

Really good staff and very knowledgeable

Service

I have issue with oil level and smudge on car paint, these problem was solved promptly.

Service

Matthew Porter was extremely accommodating and professional

Service

The staff and service were absolutely perfect!

Service

The service was very good fast and good quality

Service

Good service

Service

Usual high standard of service, but I would have appreciated being told I had not booked a "waiting" MOT as I had planned to wait while it was completed. As it was I had to leave, make my way home and return the following day.

Service

Quick and efficient

Service

I am not particularly satisified with my last interaction at my Running in Service.

Service

I moved to Watford and found BMW service centres in Borehamwood and Watford to not provide even a satisfactory level of service and returned to taking my car back to Enfield where my car and I were looked after with great care.

Service

They was couple of things...Nobody let me know I need to replace the battery and when I went to colect my car and pay the invoice I noticed that the battery was replaced... and second related with the head up display wrong quotation

Service

It was fine very quick

Service

I found the admin staff lacking attention to detail in customer service

Service
Dear Miss Day, I am sorry to hear of the difficulties you encountered with your vehicle. If you wish to discuss these further, please contact me at the centre on 0208 344 0900. Kind regards, Tim Kwan

They were quick and helpful

Service

MOT was carried out in the time I was told , car returned washed

Service

Good

Service

Courtesy car dirty and smelt of dogs.Car was due a minor oil service, which I didn't realise. The adviser could have made me aware and carried out the service while having my car but didn't. Didn't even inform me when I picked the car up.

Service
Dear Mr Collins, I am sorry to hear of the issues you experienced when visiting the Enfield centre. If you wish to discuss the matter further, please contact me at the centre on 0208 344 0900. Kind regards, Tim Kwan

Staff very helpful and keep you informed of what’s going on

Service

As above, all handled very efficiently when I presented by car for work

Service

Professional people

Service

Danny Mansfield is an amazing service manager, his knowledge and attention to detail was amazing. Very customer focused and great service, kept me up to speed and a very speedy service.

Service

No quality. My service book wasn't stamped and on re-booking the MOT failure no conformation call was made to me to mention parts had arrived. Furthermore, I was waiting for over an hour for a wheel to be changed with no apology.

Service
Dear Mr Loizou, I am disappointed to learn of the issues you had with regards to your visit to the service centre. If you wish to discuss these further, please contact me at the centre on 0208 344 0900. Kind regards, Tim Kwan

My father and I have used Stephen james for over 25years even at your previous location london rd.

Service

no wiper blades for my car could not clean car frozen pipes i expect u could not help that one

Service

Just a nice experience

Service

Service was at Bromley, not Enfield.

Service

Tom made the whole buying process a pleasure. He was always polite and I never felt like I was being rushed or forced into choosing a model or purchasing.

Service

Turnaround din one day.

Service

When the work finished I was not informed on my telephone number, so I had to ring next morning to check if it had been finished. Apparently they called someone else's number!...

Service

Stephen James managed to pass my car for MOT even when the windscreen washers weren’t working which I reported when I took the car in. When I picked it up they still weren’t working and was told to take it back and leave it all day. HOW DID IT PASS??

Service
Dear Mr Luckin, I am sorry to hear of the issues you experienced with your vehicle. During the appointment for your MOT test, we cleared the washer jets and they were working correctly at the time of the test taking place. Unfortunately there must have been an underlying fault which has caused them to malfunction again. We replaced the strainer and also removed, sanitised and refitted the washer bottle. If you wish to discuss the issue further, please contact me on 02083440900. Tim Kwan

It took 4 weeks to get me booked in for my brakes to be looked at and they found they went faulty and were replaced. I had been driving on the faulty brakes for the duration that I was waiting so I'm hoping it wasn't something serious.

Service
Dear Mr Kmita, I am sorry to hear of the issues with your vehicle. If you wish to discuss them further, please contact me at the centre on 02083440900. Kind regards, Tim Kwan

expensive

Service

Staff are friendly and very helpful and having my car serviced was a smooth process.

Service

I brought my car in the morning and i've been asked by the secretary whether i would need a shuttle to a station to go to work. Fortunately enough my client was near the area so i was dropped off there. Service was very good and i was treated well

Service

Had to take my car back to get the job done properly

Service
Dear Mr Brown, I am disappointed to hear that you had to return with your vehicle to have work completed. If you wish to discuss this issue further, please contact me at the centre on 02083440900. Kind regards, Tim Kwan

Excellent service

Service

There was a problem with the rear brakes which was diagnosed and repaired very quickly. However a similar problem had been rectified 19 months (23,000 miles) ago so I challenged the bill. I then received a refund.

Service

first class service

Service

They understood the issues, kept me informed, explained all the way and resolved the situation

Service

Because my experience was completely satisfactory.

Service

I am satisfied that the correct work has been carried out and that the car has been expertly inspected

Service

Polite, quick and all done with a smile

Service

My car has been with Stephen James for nearly three weeks

Service
Dear Mrs Pantelli, I am sorry to hear of the issues you have encountered with your vehicle. If you wish to discuss these issues further, please contact me at the centre on 02083440900. Kind regards, Tim Kwan

efficient and quick, always courteous and nice people.

Service

I had to wait 4 to 5 days to get a 'courtesy replacement vehicle'.

Service

would have been better if they could have dropped me back to my local office?

Service

service/reception was a poor experience I was passed from one to another

Service
Dear Mr Briffa, I am sorry to hear of your poor experience at service centre of Stephen James Enfield. If you wish to discuss the matter further, please contact me at the centre on 0208 344 0900. Kind regards, Tim Kwan

Your guys who I phoned to book couldn't tell me what the updates was all about. Why they had to update the software

Service

Matthew in the service department of Stephen James is always extremely helpful and keen to help get me back on the road as quickly as possible when I have an issue. On this occasion he arranged a quick appointment to achieve this.

Service

Because of the experience I have received

Service
Dear Mr Kiziloz, I am sorry to hear if the problems you have encountered with regards to parts for your vehicle. If you still require any assistance with this matter, please contact me at the centre on 0208 344 0900. Kindest regards, Tim Kwan

Happy with the repair work on my alloys which wasn’t the first choice as repair centre in Bromley said that it should go to Enfield. Having just bought the car in Bromley centre I would have expected that the type of alloy would have been known.

Service

Easy to book service, collection and delivery required, supported by good service technician. They listened and delivered.

Service

My car is running as I expected.

Service

Work done promptly, kept informed, convenient opening hours.

Service

Easy straightforward and very quick

Service

Really nice people who made you feel like a valued customer.

Service

MY QUARRIES WERE DEALT WITH IT.

Service

Misleading insurance and lack of coordination between staff

Service
Dear Mr Ariyanayagam, I am disappointed to hear of your poor experience at Stephen James Enfield. If I may be of any assistance, please call me at the centre on 0208 344 0900. Kindest regards, Tim Kwan

They know all about your own care problem probably better that the owner does

Service

Everything was completed as promised.

Service

Really good customer service

Service

We were somewhat satisfied as the problem was eventually fixed. However the car was taken to them in November 17 whilst under warranty. Instead of investigating the list of errors from the diagnostics they just cleared the list. This has cost us more

Service
Dear Mrs Tailor, I am sorry to hear of the difficulties you experienced when visiting the Enfield centre. If you wish to discuss the matter further, please contact me at the centre on 0208 344 0900. Kind regards, Tim Kwan

Great service from the crash repair team

Service

Staff were very friendly, helpful and quick.

Service

no comment

Service
Dear Mr Cooper, I am sorry to hear of the issues you encountered with regards to your recent visit to the service centre in Enfield. If you wish to discuss the matter further, please contact me at the centre on 0208 344 0900. Kind regards, Tim Kwan

Always welcoming

Service

Staff are welcoming and explain what work is required

Service

I had to wait nearly 45 minutes to receive my keys and once I went out to collect my car I noticed my car had been hit and had to wait over a week to get it fixed. Adrian was very helpful & because of his great people skills made things a lot better.

Service

Very , but it was Woolwich

Service

See answer to my first question - over the year I had been let down.

Service
Dear Mrs Welch, I am very disappointed to hear you feel you have been let down over the past year. If you wish to discuss the matter further, please contact me at the centre on 0208 344 0900. Kind regards, Tim Kwan

very pleased

Service

I really like that you do the work quickly and accurately.

Service

Car collection and delivery

Service

Stephen James had problems organising courtesy car, Took me having discussions with BMW Assist, who then contacted Stephen James. Do not accept that the replacement clutch/flywheel was not covered by Warranty. See coments in Question 1

Service

As 1 above

Service

I wanted to supply my own oil that was recommended by you and complied with all your specifications, I was told that if I did that my warranty may not be honoured and I would need to sign a disclaimer. So I paid £116 for oil that I could buy for £60.

Service

Dealt with quickly and efficiently. Pleasant, comfortable surroundings to relax in while waiting for service.

Service

always very efficient / good care provided

Service

Adrian was on point every step of the way while Stephen James had my car for a diagnostic. His communication was excellent and really made me feel like I was a valued customer. Thank you Adrian.

Service
Dear Mr Farooq, Thank you very much for kindly submitting your customer satisfaction survey with regards to your recent visit to the Enfield centre. While I understand you were satisfied with the service you received from the service department, I am disappointed to hear that you were not happy with the valuation you received from the Used Sales department. If you wish to discuss this further, please contact me at the centre on 0208 344 0900. Kind regards, Tim Kwan

Very happy with the service! Asked a favour that i didnt get but its fine :)

Service

Good quick completed works

Service

Good team of technicians Very clear translation from phone call to carrying out the repairs

Service

It took me 10 minutes to get into you customer car park, then there were no parking places.

Service

Mathew Porter was exemplary, very transparent with the process and although a long road to achieve the end result, we got there and I am very satisfied.

Service

When my car was in for diagnostic check a short video was sent to my mobile,which was great but I had to phone to find what it meant and made sense once explanation given ,but this should have been explained before I left garage,hence score

Service

i would have been completely satisfied but there was a mixup with no replacement car available at one of my bookings

Service

Work was done on time, Staff involved were very professional in their approach, Cost of work was well judged.

Service

Fuss free appointments and friendly staff.

Service

Helpful friendly team

Service

Yesterday was the best Turn around as my car was in and out in a few hours just as it should be

Service

See above

Service
Dear Mr Sullivan, I am sorry to hear of the issues you encountered with regards to the level of communication you received from your service team manager. I understand the issue has now been resolved but if you wish to discuss it further, please contact me at the centre on 0208 344 0900. Kind regards, Tim Kwan

Found more problems with the car than I knew about. Agreed car was too old and not worth fixing.

Service

I am very satisfied with the overall work carried out by the Enfield team

Service

My experience at Stephen James was wonderful. Everyone was friendly yet professional. The level of customer service provided by Tom Carey my sales person was outstanding. Friendly, professional, not pushy, great product knowledge, went the extra mile

Sales

Vince knew what has was talking about and was very informative.

Sales

No complaints at all

Sales

Car was in good condition when I picked it up, the staff were attentive and made it an exciting experience

Sales

Jeff again was amazing, talked through everything without making it lengthy. Paul gave an excellent demo.

Sales

great product knowledge also finance dept first class service.

Sales

Came away with a new car within a couple of weeks and satisfied with the deal also.

Sales

Excellent customer service

Sales

Mike was extremely helpful and knowledgeable throughout.

Sales

Helpful guidance provided without any pushiness.

Sales

I was informed at every stage and the car was delivered on the date promised

Sales

Not pushy, but friendly and informed.Tom, the salesman was excellent too. Easy to talk to.

Sales

I was very satisfied with the service I received I was informed of everything that was happening awaiting my new vehicle.

Sales

Got really personal service. Very friendly and efficient

Sales

Mike was brilliant from start to finish

Sales

Easy transition with Vince Sorce

Sales

Tom helped me also due to my mobility Contacted me once he done everything he was doing along the way..

Sales

The salesperson, Tom Carey was very clear about the options and explained everything patiently and with good humour.. He also kept us informed on the progress of the build and the handover went extremely well as details of the car were explained.

Sales

Mike davis was the person who helped me get my car he called every 2 to 3 days untill the arrival of my car when i got in the for the first time he took me through it step by step very helpfull guy

Sales

Vince Sorce (salesman) very competent.

Sales

the overall contact with the dealership was good

Sales

Paul and Vince were excellent as always. This is one of the many cars we have bought from them. I would always go back to them in Enfield for the next BMW!

Sales

Was made to feel welcome by all the staff

Sales

happy with everything will definetely reccomend to others and continue with bmw as the years continue

Sales

Vince Sorce was fantastic

Sales

I felt the experience was frustrating because of the lack of communication. I was the one doing all the contacting to find out the delivery date had been changed by nearly one month

Sales

Stephen James as a dealership was great. They have lots of experience in client service and took all steps possible to agree a deal.

Sales

As mentioned above, Atif was great and so supportive! He even helped to register my car with my own plates so that i won’t have to struggle after

Sales

I was made to feel really special throughput the whole process and especially when I picked up the car

Sales

Everything was fast and smooth